A maratonfutás legalább akkora szellemi felkészültséget igényel, mint amennyire szükséges a fizikai edzettség.  A maraton minden egyes szakasza különböző szellemi kihívásokat rejt… . Íme néhány tipp, hogy hogyan felelj meg ezeknek a kihívásoknak, hogyan légy képes végigcsinálni, miközben végig a kitűzött célt tartod a szemed előtt.

Első 15 kilométer:

Nyugodtan indulj! Amikor elrajtolsz, úgy érzed, erős vagy, gyors vagy, tiéd a világ! De ne felejtsd el sosem figyelmeztetni magadat arra, hogy muszáj visszafogni a tempót, kell az erő a végére is! A kulcs ahhoz, hogy egy örömteli és kényelmes maratont tudj futni, a következő: fuss az első felében lassabban, mint a másodikban! A szervezeted meg fogja a második félidőben ezt köszönni.

Fusd csak a saját tempódat! Nem kell a többiek tempójával foglalkozni. Emlékszel a nyúl és a teknősbéka meséjére? Nos, a többi futó kezdhet akármennyire gyorsan, a legtöbbjüket, akik túlfutották magukat az elején – a saját tempóddal – végül úgyis megelőzöd!

Légy higgadt! Hatalmas a kísértés, hogy ökörködj, sprintelgess, ugrándozz, amikor ismerősöket, családtagokat látsz és hallasz szurkolni neked a pálya mellől – de ne feledd, hogy ez mind energiapocsékolás!  Később hiányozni fog az a szellemi és testi löket, amit elfecséreltél. A maraton vége felé biztosan jólesne még némi plusz erő.

 

Második 15 kilométer:

Bontsd részekre a maraton távját! Egyszerre csak a következő részlettel törődj – így könnyebben kezelhetőnek érzed a távolságot. Ha egy 10 kilométeres szakaszra koncentrálsz, már sokkal jobban hangzik annak lefutása alatt, hogy „már csak 7 kili van hátra”…

Mentálisan légy nagyon erős!  A szellemi felkészültséged itt kezd igazán fontossá válni. Ne adj teret a csüggedésnek és a rossz közérzetnek, inkább gondolj ilyenkor mindig arra, mennyit készültél, milyen sokat tettél annak érdekében, hogy ezt a maratont végigfusd! Távozzanak a negatív gondolatok!

Ne unatkozz! Itt az ideje, hogy mindent bevess az unalom ellen! Énekelj, beszélgess a többi futóval! Játssz magadban szellemi játékokat, álmodozz. Semmi plusz energiát nem igényel, és mégis előrébb leszel tőle!

 

Utolsó 12 kilométer

Kicsit távolodj el gondolatban a testedtől! Biztosan azt fogod itt már érezni, hogy esetleg fáj itt, talán nehezebben mozog ott, egyáltalán: kényelmetlen az egész, nem tetszik. De harminc kilométer után emiatt kiállni…? Nos, ha nincs súlyos gond, inkább kezdj el figyelni a szurkolókra, kezdd csodálni az útvonalat, bármit. Csak ne hagyd, hogy a rossz érzések eltemessenek!

Kezdj el visszaszámolni! Most már lehet. Mint eddig is, a maradék távot bontsd részekre, így könnyebb lesz megélni a szakaszokat!

Beszélj magadhoz! Nem fogsz hülyének tűnni, nyugi. Idézd fel, mit tettél meg azért, hogy itt lehess, mennyit edzettél, hogy teljesítsd ezt a maratont. Emlékeztesd magad az első edzésre, mennyire fáradt voltál, és még hányszor voltál fáradt a hónapok során – és hogy hol van ez ahhoz képest, amikor elkezdted az egészet!

Cél:

Egyszerűen csak egyenesedj fel, felejtsd el pár pillanatra az egészet, és büszkén, mosolyogva fuss át a célvonalon! Hős vagy!

 

(Christine Luff – gyg -)

https://maratonfutas.hu/wp-content/uploads/2014/07/28_spar_eletkepek_917-1024x681.jpghttps://maratonfutas.hu/wp-content/uploads/2014/07/28_spar_eletkepek_917-290x290.jpgmaratonfutas.huAlapozásHírekJótanácsok
A maratonfutás legalább akkora szellemi felkészültséget igényel, mint amennyire szükséges a fizikai edzettség.  A maraton minden egyes szakasza különböző szellemi kihívásokat rejt… . Íme néhány tipp, hogy hogyan felelj meg ezeknek a kihívásoknak, hogyan légy képes végigcsinálni, miközben végig a kitűzött célt tartod a szemed előtt. Első 15 kilométer: Nyugodtan indulj!...